فیلم | راهکار حضرت یوسف(ع) در حل اختلاف
کد خبر: 4208072
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
حُسن یوسف/ 8

فیلم | راهکار حضرت یوسف(ع) در حل اختلاف

یک محقق سبک زندگی با اشاره به گذشت حضرت یوسف(ع) نسبت به براداران خود گفت: حضرت یوسف(ع) در جایی که می‌توانست خشم خود را بروز دهد و از برادران خود انتقام بگیرد، هنرمندانه صحنه‌گردانی می‌کند و به جای اینکه انگشت اتهام را متوجه برادران خود کند، منشأ اختلاف را به شیطان بر می‌گرداند و به شکل غیر مستقیم به برادران خود تذکر می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگیبه گزارش ایکنا از خوزستان، مجموعه «حُسن یوسف» راهکارهایی برگرفته از داستان حضرت یوسف(ع) برای مقابله با خشم، حسادت و افسردگی است که از سوی حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگی ارائه می‌شود.

عباسی‌اصل در قسمت هشتم این مجموعه که به همت اندیشکده سبک زندگی اسلامی تهیه شده است با اشاره به روحیه خشم و انتقام گفت: حضرت یوسف(ع) در جایی که می‌توانست خشم خود را بروز دهد و از برادران خود انتقام بگیرد، هنرمندانه صحنه‌گردانی می‌کند و با گذشت خود، آنها را شرمنده می‌کند.

آیه 100 سوره یوسف می‌فرماید: «وَقَدْ أَحْسَنَ بِي إِذْ أَخْرَجَنِي مِنَ السِّجْنِ وَجَاءَ بِكُمْ مِنَ الْبَدْوِ مِنْ بَعْدِ أَنْ نَزَغَ الشَّيْطَانُ بَيْنِي وَبَيْنَ إِخْوَتِی» شیطان میان من و برادرانم فاصله انداخت. حضرت یوسف(ع) به جای اینکه انگشت اتهام را متوجه برادران خود کند و دوباره کینه ایجاد شود، منشأ اختلاف را به شیطان بر می‌گرداند و به شکل غیر مستقیم به برادران خود تذکر می‌دهد.

ما از این آیه می‌فهمیم که انسان‌ها نقاط ضعف زیادی دارند و شیطان ممکن است از این نقطه ضعف استفاده کند. انسان عاقل، می‌تواند به جای اینکه اتهام را متوجه افراد کند، با یک بزرگواری منشأ اختلاف را شیطان بداند و اختلاف‌ها را کنترل کند.

انتهای پیام
captcha